!--Start Code By Mania-dv.blogfa.coM -- script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpmaniajs.persiangig.comste-pir-js05.js'script !--End Code By Mania-dv.blogfa.coM -- !--adsvarone --script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpvaroone.mania-dv.irjsgnl.js'script!-- adsvaroone -- !--Start Code By Mania-dv.blogfa.coM -- script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpmaniajs.persiangig.comste-pir-js5.js'script !--End Code By Mania-dv.blogfa.coM -- !--adsvarone --script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpvaroone.mania-dv.irjsgnl.js'script!-- adsvaroone --

منوي اصلی

لينکهاي سريع
موضوعات

آرشيو مطالب


لينکستان

اگر مي خواهيد با وبسايت ما تبادل لينک کنيد لينک ما را با نام " پرسپوليس " قرار دهيد و در بخش تماس با ما و يا نظرات لينک خود را قرار دهيد.
قالب سبز سفارش قالب


تبليغات


بيژن ذوالفقارنسب: پرسپوليس با دنيزلي جزو چهار تيم اول ليگ برتر قرار مي‌گيرد


كارشناس فوتبال معتقد است كه نبودن كنترل كافي از سوي نهادهاي ورزشي بر روي فعاليت دلال‌ها باعث رشد روزافزون پديده دلالي در فوتبال ايران شده است.

بيژن ذوالفقارنسب درباره پديده دلالي در فوتبال گفت: در فوتبال دنيا، بازيكنان و مربيان بر اساس ضوابط و قوانين جابه‌جا مي‌شوند و بازيكنان به دليل آگاه نبودن از قوانين به يك مشاور اطلاعاتي و مطمئن نياز دارند. در اروپا و آمريكاي جنوبي اين كار را آژانس‌هاي رسمي واجد شرايط انجام مي‌دهند كه اعضاي آن را اصطلاحا "ايجنت" مي‌نامند. ايجنت‌ها بر اساس قوانين و مقررات كار مي‌كنند و بر همين اساس هم حق و حقوق دريافت مي‌كنند. اگر اين افراد براي يك بازيكن يا مربي كار ارزنده‌اي انجام دهند، بين يك تا 10 درصد پورسانت مي‌گيرند كه البته مقدارش بر اساس توافق طرفين تعيين مي‌شود.

وي ادامه داد: كار اين آژانس‌ها قانوني و كاملا تحت نظر و كنترل فيفا و فدراسيون‌هاي فوتبال آن كشورها است. اين افراد، مدارك قانوني و رسمي دارند و از كار آن‌ها هم بازيكنان و هم باشگاه راضي هستند. تمام مربيان و بيشتر بازيكنان كه به ايران آمده‌اند از طريق همين آژانس‌ها آمده‌اند. البته بازيكناني كه آزاد يا بي‌ارزش يا فاقد تعهد به يك باشگاه بوده‌اند، از اين قاعده مستثني هستند.

ذوالفقار نسب در ادامه با بيان اين كه فوتبال ايران تازه حرفه‌اي شده است و هنوز قوانين و مقررات حرفه‌اي در آن حاكم نيست، افزود: در ايران از سوي فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش، باشگاه‌ها يا هر نهاد ديگري، كنترل خاصي روي نقل و انتقالات نيست و به دليل رد و بدل شدن مبالغ قابل توجه در اين ميان بسياري از افراد سودجود كه صلاحيت اين كارها را نداشتند، فرصتي به دست آوردند كه سوء استفاده‌هاي كلان انجام دهند. اين مسئله، به دليل تداوم عدم كنترل، سال به سال شديدتر و تعداد افراد سودجو نيز بيشتر شد و به تدريج اين افراد در ايران به نام "دلال" معروف شدند.

كارشناس فوتبال ادامه داد: در يك مقطع زماني، نهادهاي امنيتي و حراستي دخالت كردند و تعدادي از اين افراد را بازداشت، بازجويي و تنبيه كردند اما فعاليت خود را رسانه‌اي نكردند. در نهايت اوضاع به گونه‌اي شد كه عده‌اي از سودجوها ترسيدند يا پشيمان شدند و دست از كار خود برداشتند اما عده‌اي هم كماكان به فعاليت خود ادامه دادند و هنوز هم در ورزش حضور دارند. من دليل اصلي اين مسئله را عدم آگاهي بازيكنان، برخي از مربيان و برخي از باشگاه‌ها مي‌دانم. من بسياري از مربيان را مي‌شناسم كه چون به منافع خودشان آگاه هستند، هرگز اسير افراد سودجو نشده‌اند و بيشترين صدمه را بازيكنان جوان و بي‌اطلاع از قوانين و مقررات ديده‌اند. البته در اين ميان چند آژانس هم در ايران از فدراسيون فوتبال و ارگان‌هاي ذي‌ربط مجوزهاي لازم را براي فعاليت گرفته‌اند و حتي مورد تاييد فيفا نيز هستند.

ذوالفقار نسب در ادامه آگاهي مديران باشگاه‌ها را هم در ميزان درگير شدن باشگاه‌ها با دلال‌ها بسيار موثر دانست و اضافه كرد: مديران آگاه و باشگاه‌هاي داراي ضوابط، اسير اين مسائل نمي‌شوند. به عنوان نمونه هر بازيكن خارجي كه قابليت بالايي داشته باشد، از يك باشگاه به ايران مي‌آيد و اكنون مي‌توان به راحتي و با يك جست‌وجوي ساده در اينترنت، سوابق آن بازيكن، ميزان عملكردش و حتي ميزان درآمدش را در سال گذشته بررسي كرد. حتي مي‌توان باشگاه سابق آن بازيكن را از اين نظر بررسي كرد كه چقدر گردش مالي ساليانه دارد و بالاترين مبلغي كه به بازيكنانش داده چقدر بوده است. فكر مي‌كنم در همه باشگاه‌هاي ايران حداقل يك لپ‌تاپ وجود دارد كه بتوان با آن به اينترنت متصل شد! در اين صورت ديگر يك بازيكن 50 برابر ارزش خود را دريافت نمي‌كند، هرچند اين مبلغ هم به جيب بازيكن نمي‌رود. در مجموع اگر مديران ما آگاه باشند، امكان فريب خوردن‌شان كمتر مي‌شود.

مربي اسبق تيم ملي ايران همچنين باشگاه‌ها را نهاد اصلي برخورد با اين مسائل عنوان و خاطرنشان كرد: باشگاه‌ها بايد همان گونه كه مبالغ زيادي را براي نقل و انتقالات هزينه مي‌كنند، نسبت به جذب كارشناسان اقتصادي متخصص هم اقدام كنند. يك كارشناس اقتصادي مي‌تواند براي باشگاه سودهاي كلاني به همراه داشته باشد. همچنين يك كارشناس رسانه‌اي مي‌تواند همين تاثير را داشته باشد.

عضو پيشين كميته فني باشگاه پرسپوليس درباره اخراج ليدرها توسط مديرعامل جديد اين باشگاه هم گفت: در همه تيم‌هاي اروپايي باشگاه‌ها طرفداران ويژه‌اي دارند كه از بين خود افرادي را به عنوان ليدر انتخاب مي‌كنند. اين ليدرها تشويق‌ها، حمايت‌ها و كمك‌هاي تماشاگران را ساماندهي مي‌كنند. در ايران اما ليدرها براي باشگاه‌ها خط مشي تعيين مي‌كنند و حتي حق و حقوق مي‌گيرند و متاسفانه گاهي از بازيكنان و مربيان اخاذي هم مي‌كنند. آن‌ها در ورزشگاه‌ها "جو" ايجاد مي‌كنند و موافق يا مخالف كسي شعار مي‌دهند. اين مسئله هم به دليل ناآگاهي و نبود شخصيت لازم و اشتباهات مقطعي است. اگر باشگاهي به صورت اصولي دست اين سودجوها را از منافعش قطع كند، پسنديده است.

كارشناس فوتبال در ادامه ايجاد امكانات مناسب براي هواداران را راهكار مناسبي براي بهبود وضعيت ورزشگاه‌ها دانست و تصريح كرد: قرار دادن صندلي‌هاي خوب، سرويس‌هاي بهداشتي مناسب، برگزاري برنامه‌هاي سرگرم كننده چند ساعت مانده به شروع بازي، احترام گذاشتن به تماشاچي‌ها و مهم‌تر از همه ايجاد امكاناتي براي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها مي‌تواند فضا را فرهنگي كند. متاسفانه اكنون فضاي استاديوم‌هاي ما مملو از پرخاشگري، لمپنيسم و اهانت به ديگران است.

سرمربي اسبق تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه با ابراز خوش‌بيني نسبت به موفقيت پرسپوليس در نيم فصل دوم ليگ برتر، درباره وضعيت اين تيم پس از حضور مصطفي دنيزلي اظهار كرد: براي خوش‌بيني‌ام دو دليل دارم. دليل اول حضور يك مربي حرفه‌اي در راس كادر فني تيم است كه خوشبختانه اهل تركيه است. تركيه در حدود 15 سال پيش شرايطي مشابه وضعيت امروز ما داشت و فوتبالش بسيار پرحاشيه بود. دنيزلي با كار كردن در چنين محيطي آشناست و مي‌تواند با تجربه و تدبير خود شرايط پرسپوليس را بهبود بخشد. دليل دوم، تلاش اين تيم براي جذب چند بازيكن جديد و تقويت تيم است. ضمن اينكه شنيده‌ام بخشي از مشكلات مالي تيم نيز حل شده است. همچنين هواداران، نسبت به تغيير و تحول‌هاي شكل گرفته در نيم فصل واكنش مثبت نشان داده‌اند كه اين عوامل باعث مي‌شود كه تيم روز به روز بيشتر رشد كند.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم در پايان فصل يازدهم ليگ برتر، پرسپوليس در جايگاه اول تا چهارم جدول قرار گيرد اما عملكرد اين تيم در آسيا قابل پيش‌بيني نيست چون نسبت به حريفان پرسپوليس در آسيا در حال حاضر شناخت كاملي ندارم.

ذوالفقار نسب در پايان حضور مهدي مهدوي كيا را در پرسپوليس امتياز مثبتي براي سرخ‌پوشان توصيف و اظهار كرد: مهدوي كيا يكي از بازيكنان باشخصيت فوتبال ما است كه با علاقه خودش به پرسپوليس بازگشته است كه نشان مي‌دهد براي حضور در اين تيم برنامه دارد. او با انگيزه‌اش مي‌تواند در روند حركتي تيم موثر باشد و باشگاه پرسپوليس هم مي‌تواند با انديشيدن تمهيداتي براي برگزاري ديدار خداحافظي براي مهدوي كيا، پايان خوشي را براي دوران بازي اين بازيكن رقم بزند. به نظر من بهترين محلي كه مي‌تواند جايگاه خداحافظي مهدوي كيا از فوتبال باشد، پرسپوليس است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوع : <-PostCategory-> | نويسنده : معین کریمی

بازديـد : مرتـبهتاريخ : چهار شنبه 12 / 10 / 1390برچسب:, | ساعت : 3:47 بعد از ظهر

آخرين مطالب ارسالي

پیوس: کی روش باید زیر نظر فدراسیون کار کند و ساز مخالف نزند
حلالي: مشكل پرسپوليس اين است كه خوب بسته نشده
سامی جابر : تساوی برابر پرسپولیس رضایت بخش است
اخبار کوتاه و چندخطی از پرسپولیس
گزارش تصویری : الهلال 1-1 پرسپولیس
بازیکنان پرسپولیس پاداش گرفتند / مهدوی کیا به بازی با مس هم نمی رسد
کاروان پرسپولیس به ایران بازگشت/رویانیان به قطر رفت
نگاهی به روزنامه های ورزشی صبح پایتخت
دانلود ویدئوی گل پرسپولیس به الهلال
دنیزلی: می‌توانستیم برابر الهلال پیروز شویم/ یک امتیاز هم خوب است
هاسک: دفاع پرسپولیس سد محکمی بود/ برای مهار کریمی دست به تعویض زدم
خوشحالی پرسپولیسی‌ها در رختکن و اعتراض سرمربی الهلال به داور
توقف الهلال برابر پرسپولیس در ریاض در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا
برتری پرسپولیس در زمین الهلال در نیمه اول
برخورد گرم سامی‌الجبار با مهدوی‌کیا و کریمی/ تعجب دنیزلی از نیمکت‌نشینی مهاجم سوئدی
تساوی الشباب و الغرافه در اولین مسابقه گروه چهارم
آبیاری چمن ورزشگاه 2 ساعت پیش از آغاز بازی/ عربستانی‌ها به دنبال مهدوی‌کیا
کریمی: می خواهم هواداران را غافلگیر کنم
آخرین تمرین پرسپولیس فردا در ورزشگاه ملک فهد برگزار می شود
کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی پرسپولیس - الهلال ساعت 15 فردا برگزار می شود

درباره ما


به وبلاگ پرسپولیس خوش آمدید

نويسندگان


لينک دوستان

کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسپوليس و آدرس perspolisnew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب سبز

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت